Penang - Kuah, Langkawi (Maleisie)
03-12-2015 -

geen afbeelding

Oud en nieuw met Hans en Inger op piepklein strandje voor ons alleen. Met een beetje noodvuurwerk en champagne natuurlijk. Langkawi, Maleisie, 1/1/2016.

Penang - Kuah, Langkawi (Maleisie) 10:00 Log 45279 Mh 8802:Via een aantal kleinere eilandjes varen we in enkele dagen door naar onze voorlopige eindbestemming: Langkawi! We varen nog steeds los-vast van de rally, erg veel spannends kan ik mij niet meer herinneren. Ik schrijf dit stukje bijna een jaar later!!!! Samen met de Chantey (Will and Karen) landen we op Singa Besar. Hier moet een Blues Club zijn! Uiteindelijk vinden we een klein hutje op een verlaten strand, dat moet het zijn. We zijn een dag te vroeg, maar de volgende dag loopt de tent vol met muzikanten uit de verre omgeving. Natuurlijk dragen ook wij ons steentje bij! The Blues, wat wil je! Langkawi bestaat uit vele eilanden, erg mooi en goed te bereiken. Hans en Inger vieren hier oud en nieuw en even later komen Aart en Monique weer even langs. Uiteindelijk blijven we hier bijna een jaar, maar vliegen ondertussen nog wel naar Indonesie, Nederland, Belgie, Zwitserland en Duitsland. Voor ons gevoel zit de wereldreis erop maar wanneer we ons weer ergens vestigen is nog niet zo duidelijk. Aankomst Langkawi: 4/12 om 16:00. Trip: 66nm.

Europa
05-04-2016 -

Europa van 5 april tot 5 augustus 2016: Het is tijd om Tom, Toni, vrienden en familie weer eens te voelen en te ruiken. We vliegen voor 4 maanden terug naar Nederland en maken de Marathon van Tom en Mitchel mee, kopen een campertje, feesten in de Ardennen, vliegen een uurtje met Aart boven Zeeland, bezoeken vrijwel iedereen die we willen zien, staan onverwacht op de stoep bij Toni wanneer hij jarig is, vieren het slagen van Tom voor zijn opleiding meubelmaken etc. etc. Met de camper trekken we erop uit: Duitsland, Italie, Zeeland, Antwerpen. De hele maand juli zijn we samen met Toni en rijden we met de camper naar de Ardennen, Zwitserland, Munchen en weer de Ardennen. Peter en Rita, de kanjers, staan hun schip twee maanden aan ons af waardoor we een thuis in Hellevoetsluis hebben. Op de Coolsingel, in het oude pand van De Sleghte, gebruik ik de kantoorruimte van Hans om de site bij te werken (niet gelukt natuurlijk). 4 Maanden Nederland/Europa het voelde als een warm bad. Het liefst was ik gebleven. Terug in Langkawi: 6/8/2016

geen afbeelding

Toni zag voor het eerst echte bergen. En een gletsjer! Hij vond het geweldig natuurlijk, maar ook koud. Engelberg, Zwitserland 16/7/2016.

Langkawi, Maleisie
24-09-2016 -

The Royal Langkawi Yacht Club, onze thuishaven sinds december 2015

Langkawi, Maleisie Even een update voordat jullie denken dat de site in verval is. We liggen nog steeds in de Royal Langkawi Yacht Club! Met ons motorfietsje kachelen we dagelijks over het eiland, om de andere dag beklimmen we de trap naar de top van de Gunung Raya en werken zo nu en dan aan onze never ending to do list. Ondertussen zijn er nieuwe zeilen in productie, wordt de oude ankerlier gereviseerd, hebben we de matrassen opnieuw laten bekleden en is onze visumaanvraag in behandeling. De boot moet nodig de kant op om het onderwaterschip opnieuw te schilderen maar daarvoor moeten we naar een andere marina. Binnenkort dus. Binnenkort ook komen Tom en Mitchel langs en willen we enkele weken naar Thailand varen. Tegen die tijd zijn we de buikjes kwijt die we in Nederland gekweekt hebben want we staan al 2 maanden op rantsoen en sporten ons wezenloos.